محصلين فراهی فراغت شان را جشن گرفتند
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

 

محصلين فراهی فراغت شان را جشن گرفتند

 دوشنبه- (24 دلو 90) هفتاد و نه تن  محصل فراهی که طی سال 1390 از پوهنتون های کشور فارغ شده بودند، سند فراغت بدست آوردند، فراغت شانرا  به طور دسته جمعى امروز جشن گرفتند.

اين عده محصلين که ده تن  شانرا طبقۀ اناث تشکيل ميداد، مربوط 6 پوهنځى پوهنتون های هرات، کابل، هندوستان، ایران و دیگر ولایت کشور بودند و در سال ١390 از پوهنتون فارغ شده اند.

در این جشن بر علاوه محصلین و والدین شان، والی فراه و عده زیادی از مقامات دولتی و فعالین جامعه مدنی شرکت کرده بودند.

روح الامین  والى فراه، فراغت محصلين را بيانگر بلند رفتن سطح علمى در فراه  عنوان کرده، گفت، تلاش مى ورزند که زمينۀ کاريابى را براى فارغين، فراهم نمايند.

بلقیس روشن نماینده مردم فراه در ولسی جرگه- شورای ملی کشور، که از گردانندگان برنامه جشن محصلین بود، گفت که آنها سالهای قبل اتحادیه محصلین را نیز ایجاد نموده اند.

وی هدف ایجاد این اتحادیه را حمایت و زمینه سازی برای ادامه تحصیل جوانان فراهی دانست. وی افزود که در برنامه امروز مبلغ بیشتر از 300 هزار افغانی نیز از طرف مقامات دولتی، مؤسسات و تجار، به صندوق این اتحادیه مساعدت صورت گرفته است.

محمد ناصر رویان یکتن از فارغین گفت که او چهار سال پوهنتون را با مشکلات فراوان اقتصادی مؤفقانه به پایان رسانیده است. او از دولت میخواهد تا برای خودش و فارغین مذکور مطابق با مسلک شان وظیفه بدست بیاورند.

این در حالی است که تعداد زیاد از فارغین سالهای گذشته تا بحال بیکار هستند و یا مطابق با مسلک خود وظیفه نیافته اند.

شایان ذکر که امسال برای اولین بار شش تن از رشته ژورنالیزم به درجه لیسانس فارغ شدند، که دوتن شان دختران تشکیل میدهد.

در این همایش تقدیرنامۀ ویژۀ نیز از طرف اتحادیه آزاد خبرنگاران ولایت فراه به احمد شاه فطرف (یکتن از فازغین رشته ژورنالیزم که در پهلوی پیشبرد مؤفقانه تحصیل، در عرصه مطبوعات و رسانه های این ولایت نیز سهم فعال داشته و همزمان با آن خبرنگار رسمی رادیو آزادی، کمپنی (رنا) و مدیر مسوول نشریه اوښکه بوده است)، توسطه نمایده این اتحادیه اهداء گردید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب